هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

لیگ بسکتبال در حالی از 5 آبان آغاز می شود که حضور تیم افرا نامشخص است. مسئولان این باشگاه اخیرا اعلام کردند که در لیگ شرکت می کنند اما اکنون با صدور بیانیه ای انصراف خود را اعلام کردند.

http://www.jybasket.com/manage/Upload/content/news/0/5929_0001814.jpg
به نقل از فارس، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بی شک فدراسیون به عنوان متولی بسکتبال وظیفه توسعه و تعمیم بسکتبال را دارد و در این مسیر می بایست بستر و برنامه مناسب را برای جذب و حضور اسپانسرها جهت برگزاری لیگ استاندارد فراهم سازد و در این مدت نه تنها اینگونه عمل ننموده بلکه دهها باشگاه به علت مشکلات و عدم هماهنگی با فدراسیون از سیستم خارج شده اند تیم هایی از قبیل صنام، صبا باتری، پیکان، راه آهن، هما، ایران نارا، بیم، توزین الکتریک، آ.اس.ب.آ، نفت سپاهان، فولاد ماهان،ذوب آهن و...... می بینیم در لیگ برتر 1393 صرفا چهار استان در قالب 8 تیم حضور دارند و باعث تعجب است از استان های اصفهان، فارس، مازندران، هرمزگان، زنجان، چهارمحال بختیاری، کردستان و غیره که دارای پتانسیل بالا در بسکتبال می باشند، نماینده ای در لیگ برتر حضور ندارد و خیل عظیم استعدادها و نونهالان و نوجوانان استان ها سر خورده می شوند. نمونه عینی و بارز را می توان به تیم بسکتبال ذوب آهن پر افتخارترین تیم ایران با عقبه چهل ساله اشاره نمود که عطای تیمداری را به لقای آن بخشید.

در خصوص علت انصراف مجموعه افرا خلیج فارس از حضور در لیگ برتر در سال 1393 به اطلاع افکار عمومی و اهالی بسکتبال می رساند مجموعه افرا خلیج فارس با التفات به علاقه مدیران به ورزش و در راستای سیاست های اصل 44 و حضور فعال بخش خصوصی در تمامی عرصه ها از جمله ورزش با جذب جوانان جویای نام با میانگین سنی 4/19 سال و انتخاب آقای حسن نگهداری به عنوان سر مربی که تیم های مهرام و توزین الکتریک را بنیان گذاشته اند کار خود را آغاز در مسابقات جام حذفی تهران قهرمان و در سوپر جام تهران نایب قهرمان شد در ادامه با جذب دو مربی بدنساز و تمرین دهنده از اسپانیا کار خود را دنبال نمود و در این بین فدراسیون بسکتبال مربی تمرین دهنده اسپانیایی را بدون هماهنگی و مکاتبه برای تیم های پایه خود جذب نموده و هم اکنون مدعی است هزینه های ایشان را باشگاه افرا خلیج فارس پرداخت نماید.

حیرت آور است فدراسیون بسکتبال بر خلاف مقررات و مصوبات آئین نامه سازمان لیگ بازیکنان ملی پوش باشگاه را که دارای قرارداد 2 ساله در نسخه چهار برگی فدراسیون که مدت و مبلغ آن درج و در سازمان لیگ فدراسیون نیز ثبت شده را آزاد اعلام نموده است و با توجه به تسویه حساب با کلیه بازیکنان در فصل 1392 و ارسال مدارک به فدراسیون بسکتبال و اعلام آمادگی جهت شرکت در مسابقات لیگ برتر سال 1393 در تاریخ 19/07/93 این باشگاه به دنبال احقاق حقوق خود موضوع را از طریق وزارت ورزش پیگیری می نماید و رای صادره را مغایر با مقررات می داند. بنابراین به لحاظ اشکالات ساختاری در بسکتبال کشور ادامه حضور باشگاه افرا خلیج فارس در بسکتبال کشور موضوعیتی ندارد و مانند دهها تیم دیگر که در یک دهه گذشته از چرخه بسکتبال کشور خارج شده اند این باشگاه نیز امکان حضور در بسکتبال را با مدیریت کنونی نخواهد داشت.

چنانچه فضای مدیریتی بسکتبال تغییر نماید با تمام توان و با قصد کمک به بسکتبال و جوانان این مرز و بوم حضوری موثر خواهیم داشت.



برچسب‌ها: سوپر لیگ کشور,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 17:58 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 178615
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar